Wat ik kan, kun jij ook: Schakel over van ‘interest’ naar ‘desire’.
Creëer een behoefte bij je lezers, maak hen hongerig!
Je kunt nu overschakelen naar de volgende stap in de AIDA Formule. Bij de 'Desire' wek je een behoefte op bij je lezers. Je maakt hen hongerig naar jouw product en oplossing voor hun probleem. Je kunt hiervoor zogenaamde benefits (voordelen) van jouw product benoemen. Bijvoorbeeld door zulke opsommingen te gebruiken:
- Schrijf enkele unieke voordelen van je product op (bij voorkeur die je concurrent niet heeft)
- Probeer ‘eindresultaten’ na het gebruik van jouw product te benoemen (hoe zou het zijn als je ...)
- Laat duidelijk blijken hoe jouw product / oplossing jouw leven en dat van andere positief beïnvloed heeft
- Kies spannende, mysterieuze woorden die lezers nieuwsgierig maken
- Verklap niet teveel over de inhoud van je product (stop selling the vehicle)
- Sell them what they 'want' and give them what they 'need'